برای تامین برق مراکز داده؛

انرژی هسته ای به کمک توسعه هوش مصنوعی می‌آید

انرژی هسته ای به کمک توسعه هوش مصنوعی می‌آید

«جنسن هوانگ» مدیر ارشد اجرایی انویدیا معتقد است برق هسته ای گزینه مناسبی به عنوان انرژی تجدیدپذیر مورد نیاز برای تعداد بیشماری از مراکز داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، هوانگ در مصاحبه ای گفت: انرژی هسته ای به عنوان یک منبع ایده آل است و البته یکی از منابع انرژی تجدیدپذیر است. البته تنها منبع انرژی مورد استفاده نخواهد بود. ما به انرژی از تمام منابع نیاز داریم و باید بین قابلیت دسترسی به منبع و هزینه آن و همچنین سازگاری با محیط زیست طی گذرزمان، توازن برقرار کنیم.

در برخی از مناطق جهان تولید برق برای پشتیبانی از ساخت مراکز داده جدید ناکافی است. این به چالشی بزرگ تبدیل شده زیرا شرکت های عظیم دنیا صدها میلیارد دلار صرف احداث زیرساخت های جدیدی می کنند که به اعتقادشان آینده رایانش است.

برخی مراکز داده را نمی توان با ظرفیت کامل پر کرد و برخی دیگر دور از مناطق پر جمعیت ساخته شده اند.

رهبر شرکت انویدیا استدلال می کند هرچند محصولات جدی شرکت نسبت به نسخه های پیشین انرژی بیشتری مصرف می کند اما کارآمدتر هستند زیرا می توانند آموزش و فعالسازی نرم افزار هوش مصنوعی را سریع تر انجام دهند و جایگزین چند قطعه قدیمی شوند.

البته شایان ذکر است تولید جدیدترین نسل تراشه این شرکت به بیش از یک کیلووات برق نیاز دارد.

هوانگ قبلاً گفته بود تمام تلاشش را برای ارائه خدمات به مشتریان در چین انجام می دهد و در چهارچوب محدودیت های صادراتی دولتی آمریکا نیز عمل خواهد کرد.

کد خبر 6240172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha